- nyelvtanulás , idegen nyelv, idegen nyelvoktatás , nyelvvizsga felkészítés, angol , német , olasz, nagykanizsa, kanizsa , oktatás , tanulás , nyelvtudás
 
vissza a főmenübe I I I hírlevél küldése I kapcsolat





érdekességek
a garantált siker
előnyök
vizsga garanciák
nyelvtanulás külföldön
sikeres tanulók
a módszer
gyakori kérdések
nyitva tartás
árak
tanfolyamkezdés
csak klubtagoknak
szintfelmérő
 

Hagyományos oktatással felhagyott nyelvtanár leleplezi a titkokat.

Töltsd le az ingyenes anyagot, ismerd meg a titkokat!



  - nyelvtanulás , idegen nyelv, idegen nyelvoktatás , nyelvvizsga felkészítés, angol , német , olasz, nagykanizsa, kanizsa , oktatás , tanulás , nyelvtudás
Untitled Document
Érdekességek, Jobbnál jobb ötletek nyelvtanulóknak

Folyékonyan beszélni

Mindenki azt szeretné, ha úgy tudna beszélni, mint az anyanyelvuek. Ez jogos igénye minden tanulónak.
De mi ezzel a probléma? Miért nem tudnak az emberek sokszor 8-10 év nyelvtanulás után sem folyékonyan beszélni?
Ennek egyik oka az, hogy a hagyományos nyelvoktatás (és sajnos a legtöbb magántanár és magán nyelviskola sem különbözik ebben) keretei között éppen a beszéd az, amire a legkevesebb ido jut. Sok úgy nevezett, beszédcentrikus képzés sem képes arra, hogy a beszédgyakorlatokat úgy készítse elo és építse fel, hogy annak az legyen a vége, hogy a tanulók magabiztosan, folyékonyan beszélnek.

Mi a megoldás?

Már az alapokat úgy kell megtanulni, hogy a tanuló önállóan legyen képes mondatokat alkotni, tudja mi helyes és mi nem, tehát legyen tudatos abban, hogy fejezi ki magát. Kis lépésenként kell elore haladni, újabb és újabb nyelvtani egységeket megismerni. Minden új nyelvtani egységet újabb és újabb, a nyelvtani szintnek megfelelo nehézségu szövegekben kell gyakorolni. Erre egyébként egyes tankönyvek kiválóan alkalmasak is. Például a Headway könyvcsalád anyagai, melyet az Oxford University Press ad ki, anyanyelvu tanárok szerkesztik, és köztudottan a legnépszerubb nyelvkönyvek a világon nagyon jól használhatóak erre célra.
Végül is ezt sok nyelvtanár tudja és alkalmazza is.
A titok a dolgok mélységeiben rejlik.
Három dolog kell ahhoz, hogy valaki nagyon gyorsan megtanuljon folyékonyan, akár az anyanyelvuek ütemét megközelítve, beszélni, akkor is, ha nincs lehetosége arra, hogy anyanyelvi környezetben legyen.
1. Mindig olyan lépésben szabad csak nehezíteni, ami a tanuló számára kényelmes, és ez személyenként más és más lehet.
2. Soha semmit (egy sort sem )nem szabad úgy megtanulni, hogy abban bármi is nehéz, vagy érthetetlen legyen a tanuló számára. Ha így próbálkozunk, ezt magolásnak hívják, és teljesen eredménytelen a nyelv tanulás területén. Ma megtanulod, el tudod mondani, ha valaki számon kéri, és másnak már kezdhetnéd is újra, azt sem fogod tudni, hogy mit tanultál, nemhogy képes lennél újra elmondani.
3. A szöveget és példamondatokat addig kell ismételgetni, amíg azt önállóan, gondolkodás nélkül, hibátlanul és folyékonyan nem vagy képes elmondani. Csak olyan szöveg megtanulásával próbálkozva, melynek minden szava és kifejezése, nyelvtani szerkezete teljesen világos és értheto a számodra.

Az így megtanult szövegek rövid ido alatt összeállnak az ember fejében, és csak azt fogod tapasztalni, hogy támad egy gondolatod, és az angolul fogalmazódik meg benned, és már jön is ki a szádon. Ez kezdetben olyan élmény, hogy szinte nem is tudod ki beszél, ki rakja össze ezeket a mondatokat. Nem rég még meg sem tudtál szólalni, most meg magabiztosan jönnek ki a gondolatok, és nem az anyanyelveden, hanem egy idegen nyelven.
Ez egy nagyon jó érzés, és ha a fentieket betartja valaki, bárki számára elérheto lesz.
     

 
Vélemények rólunk

"... Persze, hogy szeretek hozzátok járni, mert kötetlen, családias a légkör, nagyon kedvesek és képzettek a tanárok. Nagyszerű a sulitok, mindenki elégedett Nálatok, és igyekeztek a diákok kedvében járni. Szóval mindenkinek érdemes benéznie, aki nyelvet akar tanulni, mert ez az iskola jobb, mint ..."
K. G. tanuló

"Ismerve magamat, tudom, egy csoporton belül elvesznék. Ha csak egy másik tanuló is van, aki válaszolhat helyettem, én már nem gondolkodom. Itt "rákényszerítenek" az önálló gondolkodásra, nem hagyják felületessé válni a tudást. A sok ellenőrző teszt, írásban és szóban, magabiztos tudást ad.
Na és a barátságos, családias légkör sem utolsó..."

F. M. tanuló
Nem jó ez a nyelviskola, mert már három hónap tanulás után azon töröm a fejem, hogy ha elérem az angollal a célomat, akkor rendbeteszem a német nyelv(nem)tudásomat. Azt hiszem, túlságosan kötődöm a nyelviskola munkatársaihoz. Jó ez???
(P.V. tanuló)

Mindenkinek megéri egyszer kipróbálni, aztán lehet, rákaptok, mint a cukorra. Nagyon sokszor, sőt szinte mindig nevetünk az órákon. Az ünnepi órák pedig különlegesek. Alkalomhoz illoen van minden. Filmeket nézünk és zenét hallgatunk, abból tanuljuk a szavakat és a mondatokat. A közösség nagyon jó, szerintem megéri.
(H.D. tanuló)

Jó lenne, ha megismernénk egymást egy vidám partiórán. Mi jól érezzük magunkat, garantáljuk, hogy Te is vidáman mész haza.
(G.I. tanuló)

Jól érzem itt magam, mert oldottan, játékosan tanulhatok itt nyelvet. Az különösen tetszik, hogy különböző korú és foglalkozású társakkal alkotunk egy közösséget.
(U.É. tanuló)

Új szavakat, dalokat tanulunk, amit az órákon esetleg nem, ezeknek hasznát vehetjük még a nyelvvizsgán is. Plusz órákon gyakorolhatjuk a nyelvet. Ami a legfontosabb, nagyon jó a hangulat.
(M.P. tanuló)

Fontos, hogy feloldjuk azt a gátlást, amit a társalgás elkezdése okoz. Játékos feladatok során egyszerű kifejezésektől a ritka szófordulatokig minden előfordul. AZ első mondat kimondása a legfontosabb és legnehezebb. Köszönöm, hogy itt lehettem.
(S.A. tanuló)